Польська Автокефальна Православна Церква принципово підтримує українську автокефалію. Про це йдеться у офіційному комунікаті канцелярії Собору єпископів, повідомляє Церкваріум.
«Від імені Собору єпископів ПАПЦ, у відповідь на листи у справі автокефалії Церкви Православної в Україні однозначно інформуємо, що Польська Автокефальна Православна Церква була і є за визнання повної самостійності – автокефалії Церкви Православної в Україні» – йдеться у повідомленні.
Про це також говорив очільник Церкви на Всеправославному Соборі на Криті. Виділенння цієї частини тексту комунікату напівжирним шрифтом вказує на те, що ця позиція ПАПЦ є принциповою. У канцелярії також додають, що надання автокефалії повинно відбуватися відповідно до догматично-канонічних норм по відношенню до цілої Церкви, а не групи розкольників. Ті, хто відступив від Церкви, були позбавлені священицьких свячень – не можуть представляти здоровий церковний організм. Ця канонічна дія порушує євхаристійну і міжправославну єдність.
Зазначається, що Польська Православна Церква співпрацює з іншими Помісними Церквами задля врегулювання церковного питання в Україні. Також Собор єпископів відповів на звинувачення у визнанні хіротоній розкольників, які були прийняті до лона Польської Церкви.
Нагадаємо, у 1990 р. Польська Церква прийняла у сущому сані розкольників, які були до того у РПЦЗ та у грецьких старостильників. Нині Собор єпископів ПАПЦ стверджує, що вони наново висвятили розкольників та лише після цього прийняли їх у спілкування. Однак, жодних документів чи інших матеріальних свідчень (фотографій) ані нам, ані профільним історикам, за консультацією до яких звернулась наша редакція, не відомо. За інформацією О.В. Слєсарева (білоруський релігієзнавець, викладач церковної історії Мінської духовної семінарії тощо) жодних повторних хіротоній над португальськими неканонічними єпископами не було здійснено – їх таки прийняли у сущому сані: «Священноначалля Польської Православної Церкви у питанні визнання канонічності португальської ієрархії, що сходить до «флорінітської» гілки грецького старостильного розколу, керувалося принципом ікономії, у силу чого весь португальський клір був прийнятий у сущому сані». Крім того, на офіційному сайті Португальської Католицької Православної церкви є довідка про життя митрополита Гавриїла (Роша), предстоятеля Португальської автономії у складі ПАПЦ. Там теж стверджується, що єпископське достоїнство митрополита Гавриїла було визнано дійсним, і ніяких перевисвячень не було («sem necessidade de ser reconsagrado, pois foi reconhecida a validade da sua Sagração Episcopal»). Отже, допоки не буде доведено (саме документально доведено, а не заявлено на словах) зворотнє, ми схильні вважати, що Польська Церква свідомо вводить віруючих та істориків в оману щодо своїх дій по прийняттю розкольників до свого складу.
Ссылка на первоисточник: https://risu.org.ua/ua/index/all_news/confessional/orthodox_relations/75321/