Старець Олександр Кілар просто був з Богом. Богові довіряв і тихо про це свідчив.

23.01.2020 1:28 9

Старець Олександр Кілар просто був з Богом. Богові довіряв і тихо про це свідчив.

Ви і я, хоч і був знайомий з братом Олександром 40 років, про нього зовсім мало знаємо.

Чому? Бо він був правдивим монахом-пустельником. Мабуть, він був єдиним справжнім старцем-еремітом на 4-5 мільйонів українських греко-католиків у світі. Це покликання рідкісне, від Бога, неможливо його самому обрати, а якщо намагатися, то неодмінно потрапляєш в халепу.

Приклад брата Олександра показує, наскільки цінне свідчення таких справді боголюбивих людей для Церкви, суспільства, для тих, хто щиро вірить, і тих, хто щиро шукає.

Брат Олександр народився наприкінці грудня 1939 року на Станіславівщині, перша декада життя його позначена війною, переслідуваннями, геноцидами, втечею і скитанням через центральну і західну Європу до Аргентини, де пройшли його підліткові роки.

Опісля його батьки, які належали до галицької інтелігенції, переїхали до Нью-Йорку, і так майбутній монах став американським громадянином.

В Америці він вступив до трапістського монастиря — римо-католицького ордену відомого своїм суворим монашим правилом. Проте його мама — патріотка своєї Церкви — довідавшись про існування отців-студитів, переконала сина спробувати монаше життя в Церкві свого Хрещення. Таким чином 1974 року, перейшовши перший монаший вишкіл у трапістів, брат Олександр переїхав у монастир Студіон в Кастель-Гандольфо біля Рима, патроном якого був патріарх Йосиф, а архімандритом — майбутній Патріарх і Кардинал Любомир Гузар.

Саме в Римі я з ним і познайомився. Наприкінці 70-тих і на початку 80-тих, ми, семінаристи Колегії Святої Софії при УКУ в Римі доволі часто відвідували Студіон. У тих роках брат Олександр вже перебував на пустині, в горах центральної Італії, лиш коротко навідуючись до монастиря. Згодом він повернувся до Америки, щоб опікуватися своєю літньою матір’ю, а також провадив молитовний гурток при церкві святого Юра на Сьомій вулиці в Нью-Йорку і писав богословську працю з христології.

Останніх кільканадцять років свого життя брат Олександр провів в Унівському монастирі у затворі: з понеділка до п’ятниці перебував у своїй кімнаті, в суботу вів духовні бесіди з монахами і монахинями, а в неділю спілкувався з вірними.

Він був лагідним, уважним і заглибленим. Не спішив робити висновки і судити. Коли люди приходили до нього з духовними сумнівами, він не входив у дискусії про існування Бога чи їхню віру, він просто з Богом був і з цього сопричастя ділився з ними своїми інтуїціями.

Власне не у словах полягало його свідчення, а у природному, безпафосному, спокійному і постійному богопочитанні. Ми бачили людину, що спілкується з Богом, ділиться Божою любов’ю і милосердям.

Але і людиною він був нормальною, часом наскрізь звичайною. Наприклад, навіть у затворі любив кока-колу. Дволітрові пляшки часто стояли перед дверима келії. Але це не була прив’язаність, і згодом він пити колу перестав, але щось таке людське у нього було.

Любив він богослов’я, мав музичний талант, вмів вишукано,як соловейко, свистіти. У дечому виглядав наївно, і за це не раз його критикував Патріарх Йосиф.

Брата Олександра не назвеш титаном слова чи комунікатором на тисячі чи мільйони. Він був природним Бого-іскателем. У різних країнах і обставинах.

Тривалий час брат був поза мурами монастиря — чи на пустині, чи в шумному мегаполісі. Часто монахи, що довго перебувають поза своїми обителями, затрачають монаший характер, віддаляються від спільноти, духовно в’януть. З ним такого не відбувалося.

Не можу похвалитися, що був особливо близьким до брата Олександра, але за моїми спорадичними спостереженнями протягом чотирьох десятиліть, можу зробити висновок, що він у своєму духовному житті мав дар особливого зосередження.

На Бога.

Він був з Богом. Богові довіряв, і про це тихо свідчив.

Хто замінить Покійного у ряді старців нашої Церкви?

Всім своє місце: монахам-комунікаторам, ченцям, які грізно метають громи на грішний світ у соціальних мережах, але і тим, які живуть постійною молитвою, які віддають все, щоб бути з Богом, які можуть своїм життям і світлістю своєї душі свідчити про Божу любов.

Лагідність, чіткість і зосередженість брата Олександра є дороговказом і заохотою відкриватися на Бога, хоча б дещо зайве віддавати і відважуватися йти на глибоку воду правдивого духовного життя.

Новий єпископ Степан Сус перед своєю хіторонією підкреслював, що душпастир має представляти вірним обличчя Боже. Життя постійної молитви зробило з брата Олександра людину, яка тихо і непомітно віддзеркалювала Бога, з яким він жив.

Ссылка на первоисточник: https://risu.org.ua/ua/index/blog/78618/

Следующая новость
Предыдущая новость

Промышленный альпинизм как работа на высоте Заказ курсовой работы по выгодным условиям Мемориальные комплексы из гранита «Папа для України» відправляє 86 дітей із зони АТО на відпочинок у Хорватію Качественные и стильные очки по лучшим ценам

Публикации