Метою кампанії є підвищення рівня поінформованості населення про небезпеку куріння кальяну та зменшення поширеності його куріння в Україні. В листопаді-грудні у Києві та регіонах буде поширено в закладах охорони здоров’я, громадських місцях та соціальних мережах відео-ролики та плакати, що пояснюють небезпеку куріння кальяну.
«Куріння кальянів набуває все більшої поширеності в Україні. Разом з тим, відповідно до результатів останнього Глобального опитування дорослих щодо вживання тютюну, лише трохи більше половини дорослого населення - близько 54% - усвідомлюють ризики, пов’язані з вживанням цього продукту. Це свідчить про нагальну необхідність проводити просвітницькі заходи, щоб інформувати громадян про шкоду від куріння кальяну. Саме цьому й присвячена інформаційна кампанія, яку ми сьогодні анонсуємо. Ми щиро сподіваємося, що її результатом стане підвищення рівня обізнаності населення та зменшення поширеності куріння кальяну, зокрема, серед підлітків та молоді», - прокоментував ситуацію Владислав Збанацький, заступник генерального директора ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України».
Згідно з результатами останнього Глобального опитування дорослих щодо вживання тютюну (2017 рік), 2,1 % дорослих є активними курцями кальяну. Крім того, опитування ініціативи U-Report[1], яке проводилося у вересні 2018 року, показало, що серед молоді 14–34 років, які нині не курять, близько половини пробували курити кальяни – 49,2%. Однією з причин збільшення популярності куріння кальянів є низький рівень обізнаності про їхню шкоду для здоров’я та невиконання Закону про заборону куріння кальянів у закладах ресторанного господарства.
«Відповідно до ст. 12 Рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну Україна, як підписант цього міжнародного документа, зобов’язана проводити інформування населення про небезпеку для здоров’я споживання тютюну й впливу тютюнового диму. Разом з партнерами з Центру громадського здоров’я ми розробили три короткі відео-ролики, а також підготували 4 інформаційних постери про ризики для здоров’я від куріння кальяну. Інформаційна кампанія проводиться за підтримки Неприбуткової Наукової Організації «Vital Strategies». Запрошуємо всіх долучатися до розповсюдження цих матеріалів задля майбутнього України без тютюну та кальянів», - зазначила Оксана Левицька, координаторка соціальної інформаційної кампанії, ГО «Життя».
Церква адвентистів сьомого дня в Україні на своєму офіційному сайті вже приєдналася до кампанії проти куріння кальяну. Тут розміщені мотиваційні матеріали проти згубної звички.
Матеріали інформаційної соціальної кампанії «Куріння кальяну вбиває» доступні для розповсюдження за умови обов’язкового посилання на Центр громадського здоров'я МОЗ України та громадську організацію “Життя” https://bit.ly/2zp1lrI