Програма «Історія» Гуманітарного факультету УКУ організувала курси підвищення кваліфікації для вчителів історії середніх загальноосвітніх шкіл. У заході взяли участь 200 вчителів з усієї України.
«Нашою потребою та обов’язком є організація добрих зустрічей, де професійні історики та вчителі із усієї України мали б можливість перейняти досвід одне від одного», – пояснив мету одноденного курсу професор Ярослав Грицак.
Доцент кафедри світової історії нового і новітнього часу Лілія Питльована наголосила, що ініціатива програми «Історія» Гуманітарного факультету УКУ мала на меті започаткувати процес обміну досвідом популяризації історії серед молоді між викладачами університету та вчителями історії. Оптимальною формою такої співпраці можуть стати організовані курси підвищення кваліфікації для вчителів-істориків, на яких науково-педагогічні працівники факультету могли б поділитися інноваційними, нетрадиційними ідеями викладання історії з вчителями історії середніх загальноосвітніх шкіл, допомогти їм поглибити свої знання з найважливіших проблем світової та української історії, а також ознайомити з сучасними історичними дослідженнями, методологією і методикою вивчення та викладання дискусійних питань історії.
Учасникам навчальних курсів запропонували лекції, теми яких є незмінно популярними у суспільстві і викликають палкі дискусії у публічній сфері: «Українська революція, 1914-1923: нові інтерпретації» (д.і.н. Я. Грицак); «Дискусійні питання історії ОУН і УПА та їх представлення на уроках історії» (д.і.н. О. Зайцев); «Нація, громадянське суспільство і тоталітаризм в епоху Французької революції» (д.і.н. В. Ададуров); «Історія має своє місце: Львовознавство; внутрішньоміське називництво» (д.і.н. М. Долинська)
Своїми враженнями про захід поділився колектив вчителів із Сумщини: «Нам сподобалася організація, склад учасників та лекторів, а також представлені теми – враження в цілому позитивні. Запропоновані лекторами проблеми поглибили наші знання про контроверсійні сторінки української історії, бо часом на уроках буває складно пояснити дітям, до прикладу, проблематику ОУН-УПА, виділити її позитивні і негативні моменти і взагалі знайти золоту середину в будь-якому трактуванні. Крім того, такі зустрічі допомагають розмити кордони непорозуміння, які часто існують між різними регіонами нашої держави».
Олександр Зайцев, професор кафедри нової та новітньої історії України, який виступив одним із доповідачів на цій освітній події, зазначив, що історія знову стала ідеологічним фронтом у нашій державі, зважаючи на обставини, пов’язані із гібридною війною з Росією та напруженням стосунків із Польщею. Тому, за словами професора, роль вчителя історії в цій ситуації дуже велика, адже: «він повинен пройти крізь Сциллу такого націоналістичного патріотизму, в якому малюється виключно позитивний образ української нації і всього, до чого вона причетна, і Харибдою якогось такого нігілізму, що зумовлює відсутність будь-яких надійних орієнтирів в історичній науці та освіті, і властиво, саме на противагу цим двом крайнощам спрямована наша акція, яка нагадує вчителям, що історія завжди складніша від будь-якої спроби її описати і що вони повинні бачити цю складність і багатогранність історії та намагатися прищепити таке розуміння історії у своїх учнів».
Учасниця курсів Галина Захар, вчителька історії Залузької ЗОШ І-ІІ ступенів (Яворівський район) сказала: «Хотілося б відзначити високий організаційний рівень заходу. Надзвичайні враження справив і сам навчальний заклад. Український католицький університет – справжній європейський вуз. Але особлива подяка за лекції: надзвичайно актуальні, цікаві, змістовні. Дуже цікаво було почути думки сучасних науковців з приводу глобальних питань сучасної української історичної науки. З радістю відвідаю подібні заходи в майбутньому».
Організатори курсів підвищення кваліфікації вчителів запевнили, що такі зустрічі плануватимуться на регулярній основі задля зміцнення контактів між Університетом та середньою ланкою освіти.
Ссылка на первоисточник: https://risu.org.ua/ua/index/all_news/community/religion_and_society/70188/