Досі домініканці мали монастирі в Києві, Львові, Чорткові, Фастові, Хмельницькому та Ялті. Проте на теренах Харкова діють 6 римсько-католицьких парафій.
Початки праці домініканців у Харкові сягають 2001 року, коли отець Маріуш Возняк відправляв великопісні реколекції в парафії отців місіонерів. Протягом наступних років домініканці приїздили сюди з душпастирськими візитами. Наприклад, отець Домінік Сімон провадив реколекції для франкомовних католиків, отець Петро Балог – реколекції для священиків з Автокефальної Православної Церкви (ймовірно, йдеться про кліриків Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ(о) - ред.). Отець Войцех Сурувка, директор Інституту Томи Аквінського в Києві, читав у дієцезії лекції.
Під час великопісних реколекцій, які домініканці проводили в харківському соборі Успіння Пресвятої Діви Марії, відбулися переговори з єпископом Станіславом Широкорадюком (ординарієм Харківсько-Запорізької дієцезії). Єпископ висловив прагнення щодо служіння домініканців у Харкові й пообіцяв надати їм будинок у районі Нової Баварії, за 12 км від собору. Раніше там були кармеліти (вони збудували будинок та опікувалися невеликою парафією), які виїхали 2012 року, а після них мешкали дієцезіальні священики.
Навесні 2017 року єпископ Станіслав Широкорадюк написав лист-прохання до провінціала Ордену проповідників, запрошуючи домініканців на постійне служіння до Харкова. 16 червня Рада вікаріату домініканців в Україні постановила розпочати місію в Харкові, а 21 червня цю ухвалу підтвердила Рада Польської провінції. 7 вересня, після зустрічі домініканців, які працюють в Україні, до Харкова вирушили провінціал Павло Козацкі, вікарій Яцек Дудка, Войцех Делік і Маріуш Возняк.
10 вересня у присутності вікарія Яцека Дудки, синдика вікаріату Владислава Зомбковського, директора київського Катехитичного центру Ігоря Гнюса та декана харківського деканату Леоніда Ткачука отець Маріуш Возняк прочитав Символ віри і був призначений настоятелем парафії.
У новому монастирі працюватимуть Маріуш Возняк й Андрій Камінський.
«Щодо праці самих домініканців, то ми будемо опікуватися парафією святого Рафала Каліновського та Матері Божої святого Скапулярію, розташованою на околиці міста, в районі Нова Баварія, – розповідає настоятель новоствореного монастиря. – До завдань, які брати взяли на себе, належить пастирське служіння для кармеліток босих, духовна опіка над домом самотніх матерів у Коротичі, яким керують сестри оріоністки, та провадження Школи віри, зустрічі в якій відбуватимуться двічі на місяць у суботу. Домініканці будуть координувати ці зустрічі, активно співпрацюючи з братами по всій Україні та з київським Катехитичним центром. Плануємо також душпастирську працю зі студентами, служіння словом в усій Харківсько-Запорізькій дієцезії, організацію днів зосередженої молитви та реколекції в домініканському монастирі. А час покаже, як добре ми зможемо реагувати на нові виклики, які чекають у майбутньому».
Водночас на Київщині Білоцерківська римсько-католицька громада намагається відновити законність та повернути храм Святого Йоана Хрестителя, про що повідомляє сайті парафії.
«Повернення храму Святого Йоана Хрестителя – це виправлення наслідків злочинів радянського режиму. Повернення храмів, забраних у людей у насильницький, грабіжницький спосіб, є логічним продовженням декомунізації, що триває в Україні», - відзначив настоятель храму Святого Йоана Хрестителя Валентин Василевський.
Парафіяни висловили бажання мати свій храм, а не орендувати його для проведення богослужінь та парафіяльних заходів.
За словами о. Валентина Василевського, повернення храму римсько-католицькій громаді не передбачає ліквідації органу. Органна музика – невід’ємна частина католицької культури, а будинок камерної та органної музики – невід’ємна частина культурного життя Білої Церкви.
Також громада запевняє, що храм залишиться доступним для туристів, а білоцерківські католики матимуть змогу тут вільно молитися. Білоцерківська римсько-католицька громада заявила про готовність посприяти розвитку туристичного напрямку, зберегти храм та застосувати для цього можливості парафії та ресурси Римсько-Католицької Церкви.
Днями стало відомо, що римсько-католицька місцева громада звернулась до православних громад УПЦ КП Білої Церкви за допомогою у сприянні передачі їм храму (костелу) Св. Йоана Хрестителя.
Як відзначив на сторінці у Facebook священик храму Покрови Божої Матері УПЦ КП у Білій Церкві Микола Гопайнич, православні громади УПЦ КП Білої Церкви підтримують місцевих католиків у відстоюванні їхніх прав на молитву у своєму храмі.
«Дотримуючись справедливості у тому, що храм Божий збудований для того, щоб у ньому молились люди і прославляли Бога, ми підтримуємо місцевих католиків у відстоюванні їхніх прав на молитву у своєму храмі. Адже святині Преображенський собор і монастир Марії Магдалини передані у приватну власність Церкві Московського Патріархату, тому і католики теж мають повне право на свій храм. Ми живемо у часи демократії, а не комунізму-атеїзму (коли храми використовувались не по призначенню). Хай восторжествує справедливість в ім'я Бога!» - відзначив Микола Гопайнич.