Піст великий не тривалістю, а великою боротьбою

17.03.2019 20:50 33

У Старому Завіті про правдивий піст говорить сам Господь у книзі пророка Ісаї: «Ви постите на те, щоб правуватися та сваритись і немилосердно бити кулаком. Не так ви нині постите, щоб голос ваш було чути на небі. Хіба такий піст Мені до вподоби, коли хтось умертвлює себе?… Ось піст, який Я люблю: Кайдани несправедливості розбити, пута кормиги розв’язати, пригноблених на волю відпустити, кожне ярмо зламати, з голодним з своїм хлібом поділитись, увести до хати бідних, безпритульних, побачивши голого, вдягнути його, від брата твого не ховатись».

Від чого нам утримуватись

А ось як вчить про піст великий Учитель Церкви св.Йоан Золотоустий: «Помиляється той, хто вважає, що піст — лише утримання від їжі. Істинний піст — це відступ від злого, утримання язика, відкинення гніву, приборкання похотей, припинення наклепів, неправди, кривоприсяги». І ми більшою мірою зводимо піст до обмежень у їжі та напоях. Проте різні святкування, ювілеї, корпоративи тощо сприймаємо як не дуже й гріховні… Тому (особливо в містах) тривають співи, танці та різні розваги в цей святий час, замість поглибленої боротьби проти гріхів у собі. В числі шести церковних заповідей в УГКЦ останньою застерігається і наказується: злих книжок і часописів не читати.

У наш час цю заповідь необхідно доповнити такими заборонами:
-не дозволяти дітям дивитися аморальні мультфільми, які не лише роблять їх залежними, але й руйнують їхні душі й навіть викликають різні психічні розлади;

-дорослим не дивитися по телебаченню та по інтернету аморальні фільми, різні шоу та все інше, що не несе духовного життя і не закликає до нього — до життя в Ісусі, а часто пропагує жорстокість і різні збочення.

Невтішна реальність

На превеликий жаль, необхідно чесно визнати, що християни всіх конфесій явно програють бій силам зла, які своїми сатанинськими гидотами переповнили інформаційний простір і вкидають в наші голови та душі бездуховне аморальне сміття. А ми протиставляємо цьому одно- чи двогодинні відправи в неділі та свята і таки ж одно-двогодинні катехизмові науки при храмах чи у школах (зрештою, нелегким питанням є чи катехизація – це євангелізація?). Так, є ще місії, прощі, реколекції, тощо. Але що це проти безперервних напастувань зусібіч інформаціями та програмами, які не лише далекі від Христа і Його спасенної науки, але й супротивні їм, критикують і глузують із них! А до цього всього, ми, християни, хоча сповідуємо одного Спасителя і Його науку, між собою поділені й перебуваємо в постійному протистоянні. Це дуже на руку лукавому, який тільки й те робить, що нас ділить і сіє поміж нами ворожнечу…

Правда, ми могли і мали би просити — і навіть вимагати — від наших обранців до найвищої влади якось уберегти інформаційний простір від бездуховного бруду, але ми цього не зробили і досі не робимо. А чому?

Отже, час Великого Посту – це час покаяння і великої боротьби з пристрастями, які, за науками святих, є коренем усякого гріха. Бо боротьба тільки з явними в учинках гріхами не матиме успіхів, подібно як косити чи сапати на городі бур’яни, які знову проростуть, замість вирвати їх і викинути з коренем у вогонь. Таким вогнем, власне, є щира сповідь і слізне каяття в усіх своїх пристрастях.

Боротьба з пристрастями

Святі Отці всі пристрасті зводять до восьми головних:

1)об’їдання — сюди входять і пияцтво, ласощі, таємноїдство;

2) любодіяння — блудне розпалення, блудні відчуття, лихослів’я, читання і перегляд хтивих книг і програм тощо;

3) грошолюбство — любов до багатства, до різних тлінних предметів, скнарість, користолюбство, хабарництво;

4) гнів — запальність, мрії про помсту, лють, злопам’ятність, ненависть, ворожнеча, наклеп, осуд, лайливі жорстокі слова;

5) смуток — прикрість, туга, сумнів у обітницях Божих, малодушність, нетерплячість, нарікання;

6) зневіра — лінивство до всякої доброї справи, особливо до молитви, недбальство про спасіння, жорстокість, розпач;

7) марнославство — шукання слави людської, вихваляння, лицемірство, лестощі, заздрість;

8) гордість — зневага ближнього, зарозумілість, вивищення себе над усіма.

Святі подвижники з власного великого досвіду й науки своїх наставників подають конкретні поради і настанови в подоланні пристрастей. Найперше необхідно бачити свої пристрасті і визнати себе духовно хворим, який потребує зцілення. Потім потрібно викликати в собі гнів проти своїх пристрастей і ніколи — проти своїх ближніх. А ревна молитва до Господа з утриманням від гріховних думок, слів, учинків та діл, одночасно з насадженням в душі чеснот, протилежних кожній пристрасті, обов’язково довершить перемогу над пристрастями. І тільки тоді в душі й серці запанують істинний мир, спокій, радість, задоволення і щастя. Це й буде найкращим результатом у боротьбі проти пристрастей і гріхів та приготуванням до гідної зустрічі з Воскреслим Ісусом.

Ссылка на первоисточник: https://risu.org.ua/ua/index/blog/75103/

Следующая новость
Предыдущая новость

Лучший игровой портал для роскошного азартного отдыха Печать футболок на заказ Букмекерская контора, которая предоставляет выгодные условия Что делать, когда подросток не хочет учиться Качественные шины на любой автомобиль

Публикации