Тривав фестиваль «Катедральні дзвони» протягом трьох днів – з 11 до 13 травня в Івано-Франківському архикатедральному соборі Святого Воскресіння і відразу завоював прихильність гостей і глядачів. Бажаючих побувати на фестивальних концертах – особливо на фінальному, виявилося значно більше, ніж зміг вмістити храм.
«Всеукраїнський фестиваль хорової музики «Катедральні дзвони» відбувається вперше. Запропоновано і створено фестиваль митрополитом Івано-Франківським Володимиром (Війтишиним) та міським головою Івано-Франківська Русланом Марцінківим, - розповів директор фестивалю, художній керівник та диригент камерного хору «Воскресіння» Володимир Рудницький. – Він є добрим поштовхом у відновленні культурно-духовного і академічного мистецтва. Організовуючи фестиваль, я намагався урізноманітнити концепцію концертних виступів так, щоб максимально приблизитися до репрезентації епохальних зразків національної хорової культури. Символічним є те, що захід відбувається у архикатедральному соборі Святого Воскресіння Христового. І усі бажаючі можуть долучитися до прослави Воскреслого Христа дзвінким багатоголоссям хорових колективів з різних областей».
«Нам приємно, що у нас на Прикарпатті у Івано-Франківську започатковуємо такий чудовий фестиваль, - наголосив митрополит Івано-Франківський Володимир Війтишин. – І це пов’язано з катедрою, дзвонами у час Пасхи, весни, травня і Дня матері. Хочемо, щоб у нас були фестивалі професійних хорів всеукраїнського рівня. Отже, з благословення Божого, маємо добрий початок».
За словами засновника і керівника колективу-учасника «Катедральних дзвонів» муніципального Камерного хору «Київ» Миколи Гобдича, захід, хоча і поки не є дуже масштабним, але має добрі перспективи розвитку.
«Цей фестиваль локальний за масштабом – п’ять хорів, шість концертів і презентація диску «Микола Леонтович «Божественна Літургія» хору «Воскресіння» . Але він значно ширший, бо музика у його програмі виконується циклічно і включає одну з найсильніших партитур третього тисячоліття планети, а не лише України, - ділиться Микола Гобдич. – Адже Вікторія Польова - надзвичайно сильний композитор світового рівня. Антифонний спів за участю чотирьох хорів, який готував директор фестивалю Володимир Рудницький і виконання Літургії Леонтовича, музика Веделя, Дехтяревського, Ганни Гаврилець – все це в репертуарі колективів. Ці твори не могли звучати у інші історичні часи. Хочеться наголосити і на тому, що зараз великий голод на фестивальний рух у всеукраїнських масштабах. Великодні фестивалі можуть існувати у невеликих областях. Тому, якщо надалі співпраця між організаторами «Катедральних дзвонів» буде такою ж, то вам не багато треба – три-чотири роки і станете номером один в Україні».
Отже, три дні на фестивальних концертах, які відбувалися також у музеї мистецтв Прикарпаття, змогли побувати сотні івано-франківців і гостей міста. Враження від них найкращі.
«На фестивалі з першого дня, коли виступав муніципальний академічний камерний хор «Київ», керівник якого наш земляк з Биткова, отримала неймовірні враження, - ділиться пані Олександра. – Мелодика і голоси неперевершені – від найвищого до найнижчого тембру. Також надзвичайно майстерно використовували сценографію, рухи тому звучали оригінально і по-особливому і щоразу по-різному. Тому це справді унікально. Такі фестивалі просто необхідні, адже маємо змогу долучитися до високого виконавського мистецтва».
«Я щодня відвідував концерти у рамках фестивалю так, що дружина скаржилася, що не буваю вчасно удома, - жартує пан Петро. – Мені він надзвичайно сподобався – усі колективи-учасники чудові і показали високу виконавську майстерність».
«Я теж бувала на фестивалі кожного дня, - додає пані Стефанія. – Шкода, що не вистачає місця для усіх бажаючих побачити виступи колективів, адже храм не зміг усіх вмістити. Але, не дивлячись на це, все чудово. Я колишній викладач музики, тому можу оцінити рівень майстерності колективів-учасників фестивалю. У їх виконанні відчувається те, що усе відпрацьовано і просто немає жодних недоліків».
Завершився фестиваль «Катедральні дзвони» великим гала-концертом, під час якого чотири хори – муніципальний академічний камерний хор «Київ», камерний хор «SINE NOMINE» (м. Київ), патріарший хор собору Святого Воскресіння УГКЦ (м. Київ) камерний хор «Воскресіння» (м. Івано-Франківськ) виконали твори М.Леонтовича.
Ссылка на первоисточник: https://risu.org.ua/ua/index/exclusive/reportage/71137/