"Український тиждень", 15 березня, 2019
Вселенський Патріарх Варфоломій направив лист-відповідь Предстоятелю Албанської Церкви архиєпископу Анастасію. У ньому першоєрарх ще раз підкреслює, що діяв згідно з церковною традицією, використовуючи привілеї, покладені на Константинопольський Патріархат Вселенськими Соборами. Він наводить приклади з давнини, коли Вселенський Патріарх затверджував автокефалії і патріархати, а також відновлював відлучених єпископів. Про це 10 березня повідомив ресурс Сerkvarium.
Патріарх Варфоломій також нагадав, що оскільки Константинопольський престол є найвищою апеляційною інстанцією у Православній Церкві, то він розглянув прохання від колишніх митрополитів Київського Філарета і Львівського Макарія. Також Варфоломій відправив архиєпископу Анастасію копію науково-богословського дослідження щодо дійсності хіротоній у розкольників, яке склав митрополит Смирнський Василь..
Як приклади подолання розколів Вселенський Патріарх наводить приклади мелетіан і новаціан, греко-болгарську схизму та розкол між РПЦ і РПЦЗ – «всі вони були вирішені і розкольники приймалися у своєму сані, і їх ніхто по-новому не висвячував, їхні хіротонії визнали. У РПЦ люблять урочисто заявляти, що ні в якому разі не можна легалізувати розкол, але в 2007 році з ініціативи Володимира Путіна вони самі легалізували розкол, об’єднавшись з російською зарубіжною Церквою», – йдеться у повідомленні.
Таким чином, Патріарх Варфоломій відповів на претензії, які озвучують представники Помісних Церков щодо законності та легітимності рукоположень єпископів Православної Церкви України і її Предстоятеля Блаженнішого митрополита Епіфанія.
Видання зазначає, що, можливо, після такої вичерпної відповіді процес визнання Православної Церкви України стане більш інтенсивним, оскільки основне спірне питання – про дійсність рукоположень – вирішене.
Окупаційна влада Криму почала видавати приписи щодо храму ПЦУ в Євпаторії про незаконне його будівництво і тим самим вимагає його знести. Про це Українським національним новинам розповів архиєпископ Чернігівський і Ніжинський Православної Церкви України Євстратій (Зоря). Про це йдеться у повідомленні УНН від 11 березня 2019 року.
«Нещодавно в Євпаторії почали видавати приписи щодо храму, що він ніби-то незаконно збудований і тому має бути знесений», – повідомив він.
За словами архиєпископа, ситуація щодо релігійних громад та храмів ПЦУ у Криму залишається стабільно-важкою, адже дії окупаційної влади непередбачувані.
«Ситуація залишається стабільно важкою і в будь-який момент може погіршитися, тому що для російської влади навіть її власні закони не мають ніякого значення. Якщо вона прийме якесь рішення, то буде втілювати його в життя незважаючи на закони чи на якісь міжнародні правила і зобов’язання», – додав архиєпископ.
Нагадаємо, архієпископ Сімферопольський і Кримський Климент раніше заявив, що влада анексованого Криму хоче закрити головний храм Православної церкви України, який діє на території півострова. У свою чергу так звана «влада Криму» заявила, що готова надати в постійне безоплатне користування приміщення кафедрального собору Святих Володимира і Ольги у Сімферополі, якщо церква зареєструється на території Росії.
4 березня, приймаючи настоятелів та працівників Ватиканського Секретного Архіву, Папа Франциск оголосив про те, що вже через рік дослідники отримають доступ до архівів, які стосуються понтифікату Папи Пія ХІІ. Про це повідомляє VaticanNews. У контексті 80-річчя обрання на престол св. Петра Папи Пія ХІІ, що припадало 2 березня, Папа Франциск оголосив про своє рішення від 2 березня 2020 року надати доступ до архівів, які стосуються періоду цього понтифікату.
Пієві ХІІ (кардинал Еудженіо Пачеллі) випало провадити католицьку церкву в «один з найсумніших та найтемніших періодів» минулого століття, позначений Другою світовою війною та післявоєнною відбудовою та відновленням європейських країн. Постать цього Папи, як зазначив чинний глава Ватикану, «досліджували та вивчали під різними аспектами» і навіть критикували «не без деякого упередження та перебільшення».
«Сьогодні її належним чином переоцінюють, виставляючи в справедливому світлі з огляду на його багатогранні якості: насамперед, душпастирські, але також богословські, аскетичні та дипломатичні», – мовив він, вказавши на те, що працівники Ватиканського Секретного Архіву, а також Історичних Архівів Святого Престолу й Держави-Міста Ватикану від 2006 року з доручення Папи Бенедикта XVI займаються інвентаризацією документів періоду цього понтифікату, висловивш їм подяку за «терплячу й ретельну працю».
«Ця ваша та ваших колег наполеглива й непроста праця дозволяє мені сьогодні, спогадуючи цю значущу річницю, оголосити про моє рішення відкрити для дослідників архівну документацію, що стосується понтифікату Пія ХІІ, аж до дня його смерті в Кастель Ґандольфо 9 жовтня 1958 року», – сказав Папа Франциск, зазначивши, що датою цього відкриття він обрав 2 березня 2020 року.
За словами Папи Франциска, заслухавши думку своїх співробітників, він ухвалив це рішення в переконанні, що «серйозні та об’єктивні історичні дослідження» зуміють у справедливому світлі та з відповідною критикою оцінити «як славні періоди понтифікату Пія ХІІ, та, без сумніву, також і періоди великих труднощів, виснажливих рішень, людської та християнської розсудливості, яка декому здається ухильністю, натомість, це були по-людськи вистраждані спроби серед найгустішої пітьми й жорстокості зберегти полум’я гуманітарних ініціатив, прихованої, але активної дипломатії, надії на можливість ефективної відкритості сердець».
«Церква не боїться історії, більше того, вона любить її та хоче ще більше та краще її любити так, як її любить Бог! Тож з такою самою довірою, якою відзначалися мої попередники, відкриваю та вручаю дослідникам цю документальну спадщину», – констатував Папа Франциск.
12 березня, як повідомляє Japan Today, імператор Японії Акіхіто в Імператорському палаці в Токіо розпочав серію ритуалів перед офіційною урочистою церемонією зречення престолу. Зречення 85-річного 125-го імператора Японії відбудеться 30 квітня.
У старовинному кімоно Акіхіто зайшов в головне імператорська святилище - Касікодокоро і повідомив «своєму далекому предку» – синтоїстській богині сонця Аматерасу - про своє зречення. Після поклону, імператор Акіхіто зачитав звернення до богині, виконане у старовинній манері. Потім імператор зробив дві аналогічні процедури в інших святилищах - Корейден і Сінден, де шанують, відповідно, предків імператора та інших божеств. Нагадаймо, що імператор Японії є не лише світським монархом, а й синтоїстським божеством, яке походить по прямій лінії від згаданої вище богині Аматерасу.
Імператор Акіхіто передасть трон своєму старшому синові Нарухіто. Ера правління нового імператора розпочнеться 1 травня.
Нагадаємо, про свій намір зректися влади імператор заявив ще в липні 2016 року. Таке рішення є безпрецедентним в історії сучасної Японії, де імператори не зрікалися престолу останні 200 років. Акіхіто займає імператорський трон протягом 27 років - в 1989 році він став спадкоємцем імператора Хірохіто, за якого Японія воювала у Другій світовій війні. Гаслом його правління є Хейсей – «мирне правління».
Імператор Акіхіто передасть трон своєму старшому синові Нарухіто.
Як і кілька пакистанських лідерів перед ним, прем'єр-міністр Імран Хан почав своє перебування на високій посаді, пообіцявши реформувати 38 тисяч медресе. Ці ісламські семінарії, десятиліття давали освіту бідним, водночас пропагували сектантство, екстремізм і ненависть до Заходу. Про такі наміри пакистанського прем’єра 5 березня повідомляє ресурс Religion News.
Після вступу на посаду в серпні минулого року Імран Хан сказав, що реформування медресе є пріоритетом його уряду. Він хотів надати 3,5-мільйонам пакистанських дітей, які нині навчаються в медресе, можливість здобути загальноосвітні знання. «Студенти медресе повинні мати можливість стати лікарями, інженерами, суддями і генералами", - зазначив прем’єр-міністр Хан у своїй інавгураційній промові.
«Бажання Імрана Хана не лише суто його особисте», - сказав А.Г. Найяр у коментарі Religion News, фізик і незалежний експерт з питань освіти, що проживає в Ісламабаді. «Реформування медресе давно бажане багатьма керманичами Пакистану, але всі спроби провалилися», – констатує він.
Товариство захисту прав дитини нещодавно виявило, що близько 22,6 мільйонів дітей Пакистану, особливо дівчаток з традиційних сімей, не відвідують школу взагалі. Для багатьох дівчаток і хлопчиків цієї країни релігійній семінарії – єдине місце здобути хоч якийсь рівень освіти. Водночас вузька релігійна освіта, яку отримують студенти з медресе робить їх непридатними до будь-якої суспільної функції, крім клерикального керівництва та служіння.
Ссылка на первоисточник: https://risu.org.ua/ua/index/monitoring/society_digest/75112/