Як зрозуміти, що ваша релігійна організація готова до соціального підприємництва?

26.11.2019 23:13 0

Соціальне підприємництво - це не благодійність у звичному для нас розумінні. Це вид підприємницької діяльності, який діє на стику традиційного бізнесу і некомерційної діяльності. Іншими словами, «бізнес з людським обличчям». Дана стаття допоможе вам зрозуміти, наскільки ви готові до цього виду підприємницької діяльності.

Соціальне підприємництво пропонує нам засіб етичного капіталізму, який відповідає принципам Соціальної доктрини Церкви та заклику папи Франциска до конкретної підтримки бідних. Утілення людської гідності, солідарності та турботи про загальне благо, соціальне підприємство стає важливим корективом того, що Папа Франциск назвав тиранією невдалого капіталізму.

Соціальне підприємництво використовує підприємницькі інструменти для досягнення соціальних цілей з метою просування більш справедливого та стійкого світу. Успіх соціального підприємства вимірюється через його соціальний вплив, а не через нагромадження багатства. Рух соціальних підприємств зростає у всьому світі, отримуючи визнання та підтримку з боку державного, приватного та волонтерського секторів. Він формує альтернативну економічну модель, демократизуючи капіталізм та допомагаючи досягти інклюзивного зростання.

Згідно з документами Європейської Комісії основними критеріями соціальних підприємств виступають:

  • соціальна або соціальна мета спільного блага є причиною комерційної діяльності, часто у формі високого рівня соціальних інновацій;
  • доходи переважно реінвестуються з метою досягнення цієї соціальної мети;
  • метод організації або системи власності відображає їхню місію, використовуючи демократичні чи спільні принципи або зосереджуючи увагу на соціальній справедливості.

Види соціального підприємництва:

- компанії, які залучають у свою підприємницьку діяльність цільові аудиторії, які потребують підтримки, допомагають їм отримати професію і стати самодостатніми;

- компанії, комерційна діяльність яких спрямована на розвиток сервісів в соціально значущих сферах.

5 кроків для самовизначення

Що продавати і яку соціальну проблему ви будете вирішувати?

Визначтеся, який продукт або послугу ви хочете продавати. Це може бути пов'язано з вашою діяльністю, а може бути й чимось зовсім новим. Подумайте, чи можна вашу профільну діяльність в організації переорієнтувати, зробивши комерційною послугою. Якщо вашу некомерційну діяльність в силу її специфічності неможливо монетизувати, то можна зосередитися на продажу якихось товарів. Виготовляти такий товар можна у співпраці з комерційним сектором.

На другому етапі необхідно зрозуміти, яку соціальну проблему ви будете вирішувати за допомогою прибутку, заробленого соціальним підприємництвом. Можливо, це буде та ж проблема, рішенням якої займається ваша організація. Але може бути й так, що ви в ході своєї некомерційної діяльності виявили якусь нову проблему.

Кому продавати?

Вашим клієнтом може бути держава (Businnes to Government, або B2G), інше комерційне підприємство (Business to Business, або B2B) або приватна особа (Business to Client, або B2C). Особливість соціального підприємництва полягає в тому, що найчастіше споживач не дорівнює покупцеві. Тому що оплачує товар або послугу СП платоспроможний суб'єкт, а вигоду від цього виду підприємницької діяльності отримує якась соціально вразлива група населення, на яку спрямована робота соціального підприємця.

При складанні портрета потенційного клієнта слід описати як споживача послуги, так і її покупця. При складанні портрета споживача потрібно відповісти на наступні питання:

  1. Для кого ви створюєте продукт / послугу?
  2. Чому люди її потребують?
  3. Чому вони можуть захотіти його / її придбати?
  4. Які проблеми їх турбують насправді?
  5. У що вони вірять, чого бояться?

Якщо ваш покупець - приватна особа, то дайте відповіді на питання:

  • Вік
  • Стать
  • Національність
  • Звички
  • Сімейний стан
  • Рівень доходів
  • Соціальний статус
  • Місце роботи

Як оформити юридично?

Якщо у вас вже є ГО та БФ, то підприємницьку діяльність можна здійснювати від імені вашої організації. Якщо своєї організації у вас ще немає, то можна оформити ТОВ, ФОП або, знову ж таки, ГО.

В українському законодавстві не передбачено спеціальної організаційно-правової форми для соціального підприємництва, тому соціальні підприємства не мають жодних специфічних пільг. Саме тому соціальні підприємці реєструють свої підприємства використовуючи інші можливі організаційно – правові форми: громадська організація, благодійний фонд, товариство з обмеженою відповідальністю, фізична особа підприємець, підприємство об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) тощо.

Чи готові ви поєднувати комерційну і некомерційну діяльність?

Наостанок дайте собі відповідь на такі питання:

  1. Чи готові ви взяти на себе додаткові ризики, які завжди супроводжують підприємницької діяльності?
  2. Чи знаєте ви, звідки взяти інвестиції?
  3. Чи є в вас підприємницька жилка?
  4. Чи зумієте ви зберегти баланс між комерційною та соціальною діяльністю?
  5. Тверезо ви оцінюєте свої організаційні можливості?

Запускайте компанію

Після доопрацювання концепції послуг або продукції закінчується підготовчий етап - настав час приступати до операційної діяльності. Будьте готові до того, що, навіть якщо ви прорахуєте всі можливі ризики, щось може піти не так. Це абсолютно нормальний підприємницький процес, особливо якщо ви вперше відкриваєте свою справу. Не опускайте руки ні в якому разі й не бійтеся звернутися за юридичною, консультаційної та фінансовою допомогою в спеціалізовані організації або до Української Соціальної Академії. Якщо ваша справа дійсно здатне змінити світ на краще, нехай навіть не в глобальних, а локальних масштабах, вона варта того, щоб існувати. Бізнес - живий організм, який вимагає постійного розвитку. Завжди прагніть зробити більше і не бійтеся бути амбітними, ріст і розвиток вашого соціального підприємства та охоплення якомога більшого числа благоотримувачів повинні постійно служити вам орієнтирами.

Соціальне підприємництво відповідає баченню папи Франциска, який закликає до нової креативності та співпраці, щоб зустріти людей територіальних і екзистенційних периферіях, як місіонерська церква, що сприяє гідності людини та загальному благу.

Ссылка на первоисточник: https://risu.org.ua/ua/index/blog/77942/

Следующая новость
Предыдущая новость

Український католицький університет проводить краудфандингову кампанію на підтримку Центру підприємництва Оригинальные швейцарские часы от проверенных брендов Большой выбор подарков на 40 лет Реабилитационный центр в Киеве Бездепозиты и онлайн казино с украинской пропиской рекламирует портал Playmaxima

Публикации