«Я глибоко шкодую про це рішення і його наслідки тут, у Німеччині, оскільки православна співпраця OBKD (Православної єпископської конференції в Німеччині - ред.) завжди була плідною і гармонійною, і я сподіваюся, що труднощі, які виникли у міжправославних відносинах, будуть подолані якнайшвидше", - зазначив ієрарх, нагадавши, що на наступному засіданні OBKD) планувалася участь трьох російських єпископів Німеччини.
"Друга за величиною країна в Європі шукає духовну незалежність (автокефалію) і хоче відірватися від Церкви в Росії, країні, з якої, як відомо, Україна знаходиться у більш-менш відкритому збройному конфлікті, - пояснив митрополит Августинос . - У цій ситуації Вселенський Патріарх втрутився за своєю власною ініціативою, намагаючись не тільки вирішити це гостре питання про церковну незалежність, а і допомогти подолати внутрішньоцерковний розкол в Україні, який виник там після розпаду Радянського Союзу. Це надзвичайно важке завдання приходить до нього через його почесне першість в Православ’ї і, таким чином, означає не втручання у внутрішні справи іншої церкви, не кажучи вже про те, що церковний зв’язок України з Материнською Церквою в Константинополі, якому протягом століть перешкоджала Російська політика царської і радянської влади, було відновлено".
Митрополит підкреслює, що "будь-хто, хто хоче врегулювати суперечку, мусить втрутитися у конфлікт, це є феномен, який часто спостерігається. Отже, відданість Константинопольського Патріархату до православної єдності і його допомогу, яку він неодноразово надавав, особливо російським віруючим і православним структурам у вигнанні, не можна переоцінити".
Владика Августинос зазначає, що рішення Москви про заборону співслужити з єпископами Вселенського Патріархату вже вплинуло на православних у Німеччині - нещодавно там не відбулося заплановане співслужіння єпископів цих Патріархатів.
"Навіть якщо російська сторона підкреслює, що це не відмова від Євхаристійного спілкування, і, крім того, до сьогодні допускаються співслужіння священиків, я глибоко шкодую про цей захід і ставлення до цього. Для нас православних – це (спільне) святкування Божественної літургії, Євхаристії, сенс і кульмінація нашого церковного життя. Тому вперше за майже п’ять десятиліть ця ситуація, яку я вперше відчуваю в єпископському служінні, є делікатною і тривожною", - підкреслив митрополит.
"У цьому сенсі я повинен зробити висновок, звернувшись до іншого аспекту рішення Москви про вихід з «всіх єпископських зборів, богословських діалогів, багатосторонніх комісій та інших органів, в яких голови або співголови від Константинопольського Патріархату». Оскільки так званий принцип диптихів завжди дійсний у православних, тобто через виконання списку православних автокефальних церков, у якому перше місце займає Константинопольський Патріархат, представники Константинополя очолюють або є співголовами всіх Всеправославних комітетів (наприклад, єпископські конференції) і діалогів. Відповідно, це рішення також означає усування Московського Патріархату з богословських діалогів на державному та світовому рівнях і з інших відповідних форумів, що значно виходить за рамки передбачуваного «покарання» Вселенського Патріархату та його мужнього лідера. Тільки одне може нас заспокоїти – це легендарне слово Герберта Венера: «Той, хто виходить, повинен знову увійти!»", - закінчив свій коментар митрополит Августинос.